Test: LOPPSTARR

LOPPSTARR... na švédský název ještě docela dobré, ne? Udělala jsem totiž takový menší test IKEA fixů na textil. A jak dopadl? Čtěte dále!

Původně jsem šla koupit jen výplň do polštáře a dvě látky s tím, že jedna bude na povlak na polštář, na který si pak pořídím barvy na textil a provedu své veledílo. Pak jsem ale mezi látkami objevila košíček s fixami na textil (na internetu jsem je vůbec nenašla). Řekla jsem si, že za cenu 49 Kč je vyzkouším. Už jsem utratila více peněz za větší blbosti. Rozhodla jsem se je použít rovnou na polštář.



Balení obsahuje 6 barevných fixů (černá, fialová, červená, modrá, zelená, žlutá). V krabičce byl dokonce i návod, naštěstí obrázkový. Podle něj musíte textilii nejdříve vyprat, nechat usušit a poté můžete začít kreslit fixami. Po aplikaci je nutno nechat hodinu zaschnout a pak naruby přežehlit.

 

Hrot fixu mi přišel poměrně silný (asi jako klasická lihovka či flipchartová fixa), a proto jsem si raději fixu vyzkoušela předem na zbytku látky. Kupodivu se jím dala nakreslit i tenčí linka, než by se na první pohled zdálo. Fixy jsou určeny především pro vybarvování větších ploch.


Vzhledem k tomu, že jsou to barvy ve fixu a navíc zažehlovací, tak po zaschnutí nevytvoří tvrdou vrstvu. proto jsou vhodné třeba na polštáře.
Sama jsem vyzkoušela hlavně černou fixu. Tam bylo potřeba občas udělat více vrstev, aby látka neprosvítala a černá byla černou. A musíte počítat s tím, že tmavé látky těžko přebarvíte (zvláště světlými) fixami. Každopádně mě tyto fixy příjemně překvapily. Za tu cena jsem čekala horší kvalitu. Ještě uvidíme, co vydrží při používání.


Výsledekpoužití fixů můžete najít ve článku Polštář s nápisem.

0 komentářů